Μια καταπληκτική και συνάμα ενδιαφέρουσα συζήτηση για το νέο περιβάλλον της Generation Z στο σχολείο και τον αθλητισμό, διεξήχθη στην εκπομπή του Restart Baketball, με την Ph.D, M.Sc Ψυχολόγο – Αθλητική Ψυχολόγο Φρόσω Πατσού, τον Χρήστο Μαργέλη και τον προπονητή του Πιερικού Αρχέλαου, Θανάση Τοπούζη.
Η κ. Πατσού παρουσίασε τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς, την επίδραση της τεχνολογίας στην ζωή τους και έδωσε πολύτιμες συμβουλές σε γονείς, προπονητές και εκπαιδευτικούς για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ενδεικτικά, η κ. Πατσού τόνισε τα εξής:
Κάθε γενιά έχει τα δικά της στοιχεία, κάποια καλά, κάποια άσχημα με τους προπονητές να καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτά τα δεδομένα κάθε φορά.
Η νέα γενιά έχει μεγαλώσει σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, έχει γαλουχηθεί στη νέα τεχνολογία, πράγμα όμως που δεν την έχει βοηθήσει αρκετά. Επιδιώκει περισσότερο το γιατί στο οτιδήποτε κάνει. Αλλά έχει μικρότερα επίπεδα συγκέντρωσης και λιγότερες επικοινωνιακές δεξιότητες. Η επικοινωνία αυτή δεν έχει συναίσθημα και αναζητά τα καλά σχόλια.
Έλλειψη ανεξαρτησίας, αφού οι γονείς προσφέρουν όλες τις ανέσεις στα παιδιά-αθλητές, από την μετακίνηση μέχρι τα παπούτσια. Να απαλλαγούν τα παιδιά από την υπερπροστατευτικότητα των γονιών, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν σε αρκετά θέματα.
Αυτοεξέταση, αυτοεκτίμηση δεν υφίστανται. Αντιθέτως αναζητούν έναν εξωτερικό παράγοντα για να προχωρήσουν και μια εξωτερική παρακίνηση.
Χαμηλότερη αντοχή στην ματαίωση. Δεν αντέχουν τις στρεσογόνες καταστάσεις. Έχουν αυξημένο χρόνο στις οθόνες
Προπονητές και εξήγηση του «γιατί» στους αθλητές
Τους αφήνουμε να έχουν τα κινητά, αλλά προκαλούμε να έχουμε μια επικοινωνία face to face.
Αμεσότητα προπονητή – αθλητή, όχι μεγάλες οδηγίες γιατί θα χαθεί η πληροφορία.
Έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα
Ενίσχυση της ανεξαρτησίας και κριτικής σκέψης
Διανομή υπεύθυνων αρμοδιοτήτων
Προώθηση ψυχικής ανθεκτικότητας
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος
Πολλά φροντιστήρια με έξτρα μαθήματα και τεράστιες απαιτήσεις. Άκοπα όμως δεν συνδυάζονται σχολείο και αθλητισμός. Αναγκαία η εύρεση του τρόπου να συνδυαστούν αυτά τα δύο.
Προτεραιότητα το σχολείο και χώρος αποφόρτισης ο αθλητικός χώρος.
Κλείνοντας, είναι περιττό να αναφέρουμε ότι γίναμε όλοι σοφότεροι από αυτή την συζήτηση. Ήταν πραγματικά ένα διαδικτυακό σεμινάριο.
Σπύρος Κόγκας
Πηγή:Basketbook